HW.2023-007

Goed modern onderwijs

Groeien, leren en samenleven gaan hier samen. Als christelijke school van het dorp geven we praktisch invulling aan de vertrouwde christelijke normen en waarden. Je kind leert over zichzelf en de anderen, doet nieuwe kennis op en ontwikkelt slimme vaardigheden voor nu en in de toekomst. Ons doel is dat elke leerling zichzelf kan zijn en daardoor met zelfvertrouwen verder de wereld instapt.

Blijven leren

Ons onderwijs is toekomstgericht. We leren je kind eigen leerdoelen te stellen. Dit vergroot de motivatie en je kind leert zich zelfstandig te blijven ontwikkelen. Op die manier ontdekt en vergroot het zijn intellectuele, creatieve en sociale talenten.

Solide basis

Op CBS Herwijnen ontwikkelt je kind zich in de volle breedte. We leggen een solide basis met de kernvakken taal, lezen en rekenen. Hiervoor gebruiken we moderne methodes en zetten we dagelijks weloverwogen digitale tools in. Vakken als aardrijkskunde, geschiedenis en biologie (de zaakvakken) bieden we thematisch aan. De verplichte vakken techniek, democratische burgerschapsvaardigheden, cultuur en cultuurhistorie zijn geïntegreerd in de andere vakken.

Goede resultaten

We zijn trots op onze stabiele resultaten. Een overzicht staat in Scholen op de kaart.

Enkele groepen

In onze enkele groepen (fijn met leeftijdsgenoten bij elkaar) spelen we optimaal in op de talenten en leerbehoeften van kinderen.

Werken met chromebooks

Onze school investeert voortdurend in ICT en beschikt dan ook over een hoogwaardig netwerk en moderne computers. Al onze klassen maken gebruik van chromebooks en digitale schoolborden. Slimme software en moderne (adaptieve) methodes vergroten de variatie in werkvormen en stimuleren de nieuwsgierigheid en ontwikkeling van je kind. Je kind kan hierdoor heel efficiënt aan zijn weektaken werken en oefenen in wat het nog net niet kan.

Vroegtijdig Engels

Engels vanaf groep 1 is een bewuste keuze voor kinderen die opgroeien in deze mondiale samenleving.